't Is wat met die Prius....

Mensen die de media een beetje in de gaten houden zal het niet ontgaan zijn: een niet-aflatende stroom negatieve berichten over de Toyota Prius wordt de wereld in gestuurd. Ze zouden op hol slaan, ze remmen niet, vloermatten liggen dwars, en ga zo maar door.

Nu heb ik sinds een half jaartje ook zo'n auto, en daarom word ik regelmatig gevraagd of ik geen remproblemen ondervind, en of die van mij niet op hol slaat.

Ik volg ook met veel interesse welke invloed media hebben op ons dagelijks leven. Inmiddels is ons ook duidelijk dat er aan de top van het bedrijfsleven soms spelletjes worden gespeeld om de sympathie van de consument of kiezer te winnen, óf om de concurrentie snoeihard onderuit te halen. Allemaal niets nieuws.

Nee, vandaag wil ik jullie even doorverwijzen naar de Toyota Prius informatie site. Hierin staat een interessant ingezonden stuk en wat reacties waarin beschreven wordt wat ik al wekenlang vermoed: het 'mindsetten' van consumenten. Oké, de site is hoofdzakelijk bedoeld voor Toyota Prius geïnteresseerden en dus zou je de site mogelijk wat 'gekleurd' kunnen vinden. Maar het artikel zou je kunnen zien als een mogelijkheid om een andere kijk op de wereld te krijgen. Over de trucs die bedrijven uit de kast halen om de mening of attitude van de bevolking klaar te stomen, zodat beslissingen of acties alom gedragen worden en gerechtvaardigd lijken.

Ik vertel niets verder. Lees, en trek je eigen conclusies.

(Eerder gepubliceerd via Blogspot)

Blogs
Recente Blogs
Archief
Zoeken via tags
Volg ons
  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
  • Google+ Social Icon
  • Facebook
  • Twitter
  • Linkedin

© 2016 Ermers Communicatie
info@ermers-communicatie.nl

Telefoon: 0654 670 686

Kamer van Koophandel-nummer: 63759640

BTW-nummer: NL 116677703B01

Bankrekening: NL07 INGB 0002 9727 50